Annonser från BloggPartner

Är ni för eller emot?

Ni vet pratet om att förbjuda burka i Frankrike, vad tycker ni om det? Jag har inget emot muslimer som bär burka men när folk är tvungna att gå med sånt så är något allvarligt fel. Att dölja hela kroppen för alla, vad är det för påhitt? En anledning till att folk vill förbjuda det är för att män har gömt sig under en burka, som t ex terrorister. Sen så är det inget som står i koranen att kvinnor MÅSTE bära det, det är något deras män har hittat på för att dölja sin kvinna från andra. Kom igen people, vi lever inte på stenåldern längre.. det är 2010! Börja lev efter det också.


Kommentarer
Postat av: amina chantal

sv: javisst, jag älskar dessa halsband :)

2010-07-21 @ 14:46:18
URL: http://sosouth.blogg.se/
Postat av: E M M A L I N D E L L'

sv; Tack så mycket sötnos! :)

KRAM

2010-07-21 @ 15:31:20
URL: http://emmaliindell.blogg.se/
Postat av: MaryCaroline

Jag gillar personligen inte niqab och burka, just för att man inte ser vem som är där under. Jag väntar bara på att någon ska genomföra värsta bankrånet med burka på. Vanlig slöja har jag inget emot för man ser ju ansiktet på dem. I Iran tex är det lag på att alla ska ha slöja, även de som inte är muslimer. Sedan använder de sig av Sharialagar som grundar sig på Koranen för att ha något att skylla på. Är osäker på om det står i Koranen eller inte, det råder delade meningar om det. Har sett utdrag ur Koranen faktiskt där det står att kvinnor ska skyla sig. Men om det är äkta utdrag eller inte det vet jag faktiskt inte. Skulle ju vara intressant att få tag på Koranen själv och läsa det istället för att läsa folks utdrag.

2010-07-21 @ 17:24:54
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0